Istanbul Modern Art Museum in a day

Cuma, Nisan 08, 2016

  Nisan programında belirttiğim Geç Olmadan Eve Dön isimli sergiyi görmek için yollara düştüm ve İstanbul Modern’de güzel bir gün geçirdim. Sergiyi EK BİÇ YE İÇ ile permakültür üzerine etkinliğinin yapıldığı gün gezmek istedim bir taşla iki kuş misali.. Hem üniversite öğretimim sırasında ilgimi çeken permakültürü farklı bir ekipten dinlemek hem de “Yok Olmadan” sergisini bir kez daha turlamak istedim. Hatta böylece iki değil üç kuş vurmuşumJ
 EK BİÇ YE İÇ Taksim’de bir binanın alt katı ve bahçesinde ekip biçen yiyen sosyal bir oluşum.. EK BİÇ YE İÇ ile ilgili ayrıntılı bilgileri buradan bulabilirsiniz. 
  Daha sonra ilk Geç Olmadan Eve Dön sergisini gezdim. Sergi VitrA ve Türk Serbest Mimarlar Derneği işbirliği ile gerçekleşiyor. Ufak bir alanda kent içindeki yaşamın yıllar içindeki bu gelişimini izlemek çok keyifli. Sergi mekanında bir duvarı dönemlere ayırarak kent gelişimine bakarken, diğer bir duvarda evlerin gelişim ve değişimine bu değişimle gelen modernleşme sürecine bakıyoruz. Bu büyük mavi duvardaki kapı zillerine basmak ise aşırı eğlenceli hatta kalabalık bir anda tüm izleyicilerin mekandaki her zile basması kapı tokmaklarını vurması ayrı keyif veriyor. Evet kapı zili keyif verdi.
 Ardından Yok Olmadan sergisini gezdim. Farklı dönemlerde oluşmuş doğa ve sürdürülebilirlik üzerine bir çok resim, heykel, video gösterilerimleri ve yerleştirmeler var. You are not a bird, Apocalypse, Stone Library en sevdiğim çalışmalar oldu.  
 Ayrıca Joni Mitchell’ın “Big Yellow Taxi” adlı şarkısını dinlemeyi unutmayın!


 Unutmadan İstanbul Modern’de gezebileceğiniz 4 farklı sergi mevcut. Ayrıntılar önceki postlarımda ve burada

You Might Also Like

0 yorum

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *